Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Polregio: Hybryda 228M wróci do ruchu w lutym

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner

Data publikacji:
22-12-2025
Ostatnia modyfikacja:
12-12-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Polregio: Hybryda 228M wróci do ruchu w lutym
fot. Arctodus1111, CC BY 4.0, commons.wikimedia.org
Trwa długo oczekiwana naprawa hybrydowej jednostki typu 228M należącej do województwa lubuskiego. Eksploatująca pojazd spółka Polregio spodziewa się, że nietypowy zespół trakcyjny będzie mógł wrócić na tory w ciągu kilku tygodni. Poprawi to nieco sytuację taborową lubuskiego zakładu przewoźnika.

Na początku grudnia samorząd województwa lubuskiego poinformował, że należąca do niego jednostka 228M trafiła do naprawy. Wcześniej niemal nowy pojazd długo pozostawał odstawiony, bo awarii uległ jego układ spalinowy. Polregio jako eksploatujący hybrydę przewoźnik i FPS Poznań jako udzielający gwarancji producent nie mogli bowiem dojść do porozumienia co do przyczyn usterki, a co za tym idzie – odpowiedzialności za jej usunięcie.

Naprawę realizuje autoryzowany serwis producenta

Informację o prowadzeniu prac potwierdził teraz operator, któremu województwo użyczyło pojazd. Wcześniej rozważane były różne scenariusze, w tym sugerowana przez Fabrykę Pojazdów Szynowych realizacja robót przez samo Polregio. Ostatecznie jednak to producent miał określić miejsce usunięcia usterki. – Naprawa jednostki 228M-001 jest realizowana przez zewnętrzny serwis wskazany przez producenta pojazdu jako autoryzowany wykonawca – informuje bowiem Biuro Prasowe Polregio.

– Zakres prac obejmuje naprawę układu silników spalinowych oraz układu paliwowego – opisują służby prasowe przewoźnika. Przed wystąpieniem awarii pojazd był użytkowany tylko przez kilka miesięcy. Jednostka została przekazana województwu lubuskiemu na przełomie 2024 i 2025 r. i niedługo później wyjechała w trasę z pasażerami.

Trudna sytuacja taborowa

Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego jest właścicielem jedynych dwóch wyprodukowanych egzemplarzy rodziny pojazdów FPS Plus. 228M to dłuższy, trójczłonowy egzemplarz przewidziany pierwotnie do obsługi trasy z Kostrzyna i Gorzowa Wielkopolskiego do Krzyża i Poznania. Druga elektryczno-spalinowa hybryda oznaczona symbolem 227M-001 jest krótsza i obsługuje kursy w rejonie Zielonej Góry.

Polregio poinformowało nas także o zakładanym terminie finalizacji naprawy większego z Plusów. – Planujemy, że pojazd zostanie przywrócony do eksploatacji w lutym 2026 r. – usłyszeliśmy. W obliczu trudnej sytuacji taborowej Lubuskiego Zakładu Polregio dodatkowa jednostka mogąca kursować na trasach niezelektryfikowanych z pewnością okaże się użyteczna tak dla operatora, jak i dla pasażerów borykających się z odwoływaniem rozkładowych kursów.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

14WE w barwach Polregio już na małopolskich szlakach

Tabor i technika

14WE w barwach Polregio już na małopolskich szlakach

Mikołaj Kobryński 20 grudnia 2025

POLREGIO kupiło 9 spalinowych pojazdów z Niemiec

Tabor i technika

Lubuskie: Hybrydowa jednostka 228M wróci do ruchu

Tabor i technika

Lubuska hybryda FPS była tankowana paliwem złej jakości?

Tabor i technika

Kto naprawi lubuską hybrydę? FPS i Polregio z odmiennymi stanowiskami

Tabor i technika

Zobacz również:

14WE w barwach Polregio już na małopolskich szlakach

Tabor i technika

14WE w barwach Polregio już na małopolskich szlakach

Mikołaj Kobryński 20 grudnia 2025

POLREGIO kupiło 9 spalinowych pojazdów z Niemiec

Tabor i technika

Lubuskie: Hybrydowa jednostka 228M wróci do ruchu

Tabor i technika

Lubuska hybryda FPS była tankowana paliwem złej jakości?

Tabor i technika

Kto naprawi lubuską hybrydę? FPS i Polregio z odmiennymi stanowiskami

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij